לימודים בישראל

לימודי יחסי ציבור

יחסי ציבור הם חלק בלתי נפרד מההוויה האנושית מאז שבני האדם החלו להתארגן בקבוצות גדולות, אולם אין ספק שבעשורים האחרונים התחום תופס מקום נכבד במיוחד בחיינו, וכך למשל נוצר פועל חדש (י.ח.צ שאחראי למילים כמו "לייחצן") וגם המקצוע עצמו, יחצנות, הפך מבוקש ובוודאי משפיע מאוד. אך טבעי הוא שגם אל העולם של לימודים אקדמיים יגיעו יחסי הציבור, וגם אם עדיין אין מסלול המיועד אך ורק למי שרוצה לעסוק ביח"צ הרי שבפני מי שרוצה להתמקצע בתחום תוך כדי רכישת השכלה גבוהה מקיפה פרוסות לא מעט אפשרויות.

אופציות נוספות ללימודי יח"צ

תארים ראשונים אחרים שהינם רלוונטים עבור מי שרוצה להפוך ליחצן הם: תואר ראשון במנהל כעסקים עם התמחות בשיווק, פרסום ודיגיטל במסלול האקדמי המכללה למנהל, לימודי תקשורת לתואר ראשון במרכז הבינתחומי הרצליה עם התמחות בתקשורת שיווקית ופוליטית, ובאופן כללי תואר ראשון בתקשורת באוניברסיטאות השונות.

הידע הנדרש בתחום יחסי הציבור והתקשורת השיווקית

יחצנות מוגדרת כפעילות תקשורתית במטרה להעביר מסרים ספציפיים אל הציבור הרחב או אל קהל ספציפי. גם פרסום הוא פעילות תקשורתית במטרה להעביר מסרים ספציפיים אל קהל כזה או אחר, וההבדל בין התחומים הוא בלוקיישנים שבהם מתפרסמים המסרים: מקומות המוגדרים מראש כפרסומות (הפסקת פרסומת בטלוויזיה, עמוד מודעות בעיתון, באנרים באינטרנט וכו') או מקומות הנתפשים כעיתונאיים (למשל שף המתארח בתוכנית טלוויזיה, כתבה אוהדת במגזין אינטרנטי וכו') – אם כי בשנים האחרונות ההבחנה ביניהם היטשטשה.

כך או כך ממי שרוצה לעסוק ביחצנות (או בתחום הרחב מעט יותר אשר מוגדר כתקשורת שיווקית) נדרש ידע בתקשורת המונים, בבניית תדמית רצויה, בניהול מוניטין, בגיבוש אסטרטגיות פעולה בתחום התקשורת, במידה מסוימת בדיני לשון הרע, באפיון קהלי יעד, במחקר ומדידה של השפעות קמפיינים על הציבור, בכתיבה שיווקית, בניהול משברים ועוד.

כאמור עדיין אין מסלול ייחודי של תואר ראשון ביחסי ציבור. האופציה הרווחת ביותר היא לימודי תואר ראשון בתקשורת עם התמחות ביח"צ. ישנן גם פקולטות למנהל עסקים המציעות תואר ראשון שבמסגרתו ניתן להתמקד בתקשורת שיווקית.

לימודי תואר ראשון ביחסי ציבור במכללת ספיר

האופציה הקרובה ביותר לתואר ראשון ביחסי ציבור במסגרת של לימודים גבוהים – ואגב, ישנן לא מעט אפשרויות לימוד יחצנות במתכונת של לימודי תעודה וביניהן הקורס של היחידה ללימודי המשך של אוניברסיטת חיפה, הקורס של ה"בצפר" והקורס של המכללה למנהל – היא במכללת ספיר.

במכללה השוכנת בסמוך לשדרות פועל בית ספר לתקשורת שהוא אחד המוערכים בארץ. במסגרת תואר ראשון בבית ספר זה ניתן לבחור בהתמחות בתקשורת שיווקית הכוללת מבחר סדנאות כגון "קמפיין יחסי ציבור משולב", "פרסום ושיווק באינטרנט", "לובי ללוביסט – שתדלנות כתקשורת שיווקית", "הישראלים שאנחנו לא מכירים – פרסום למגזרים", "מיומנויות פרזנטציה" ועוד.

הלימודים נמשכים 3 שנים. תנאי הקבלה: פסיכומטרי 650 או ממוצע בגרויות 95. בעלי פסיכומטרי 530 ומעלה או ממוצע בגרויות 85 ומעלה יתקבלו לאחר מבחן קבלה וראיון אישי.

לימודי תואר ראשון בפרסום ותקשורת שיווקית בקריה האקדמית אונו

אופציה נוספת הקרובה במהותה לתואר ראשון ביחסי ציבור מוצעת ע"י הפקולטה למנהל עסקים של הקריה האקדמית אונו.

תנאי הקבלה הם ממוצע בגרויות 92 או תואר ראשון עם ציון 80. בנוסף יש להציג ציון פסיכומטרי ולעבור ראיון אישי.

הלימודים נמשכים 3 שנים וניתן לבחור בין מסלול בוקר למסלול ערב. עלות הלימודים – כ-90,000 ש"ח.

בין הנושאים בהם עוסקת התוכנית: אסטרטגיה שיווקית, כלכלה וממשל בישראל, מחקרי שוק, דיני תקשורת, תקשורת חזותית, התנהגות צרכנים, פסיכולוגיה חברתית, בניית מותג בתקשורת א-פרסומית, ניהול משברים, מחויבות קהילתית ועוד.

checkמאשר קבלת הטבות, מבצעים ועדכונים בהתאם לתקנון האתר

לקבלת ייעוץ מהיר ובחינם: 072-2705671
או השאירו פרטים וקבלו ייעוץ
והכוונה למגוון מוסדות לימוד!



checkמאשר קבלת הטבות, מבצעים ועדכונים בהתאם לתקנון האתר

חיפוש לימודים
  • מכללת סמי שמעון
  • בית הספר הארצי להנדסאים
  • המרכז האקדמי שערי מדע ומשפט
  • אוניברסיטת אריאל
  • המרכז האקדמי פרס
  • מכללת ג'ון ברייס הדרכה
  • המרכז האקדמי למשפט ולעסקים
  • מכללת תל חי
  • מכללת בית ברל
  • מכללת כנרת
  • סמינר הקיבוצים
  • מכללת רמת גן