לימודים בישראל

לימודי שיווק

לימודי שיווק ופרסום מוצעים במסגרות שונות, באקדמיה או מחוצה לה. ניתן לשלב אותם עם לימודי תקשורת או ניהול והם מתאימים למנהלים בהווה או בעתיד, לבעלי עסקים ולכל מי שמבין את חשיבות השיווק ורוצה לשלוט ביישומים השונים של השיווק המודרני.

לימודי שיווק לתואר ראשון

למי מתאים ללמוד שיווק?

לימודי שיווק ופרסום יתאימו לכל מי ששואף להשתלב בתחום השיווק, הפרסום, תקשורת שיווקית, מכירות. הלימודים יכולים להתאים לחסרי ניסיון או לבעלי ניסיון שחסרה להם השכלה מסודרת ואשר רוצים להשתפר מבחינה מקצועית.

תנאי קבלה ללימודי שיווק

מהם תנאי הקבלה ללימודים? במידה ומדובר בתואר ראשון, נדרשת בגרות מלאה וכמובן גם בחינה פסיכומטרית. במידה ומדובר בלימודי תעודה, יש צורך בשתיים עשרה שנות לימוד וראיון קבלה.

משך הלימודים

משך הזמן שאותו יש להקצות ללימודי השיווק והפרסום תלוי בסוג ההכשרה. כאשר מדובר בלימודי תואר ראשון, הרי שפרק הזמן הנדרש הוא שלוש שנים אקדמאיות. במידה ומדובר בלימודי תעודה במסגרת קורס מקיף, הרי שמשך הזמן לצורך השלמת הלימודים הינו כחצי שנה עד שנה.

תכנית הלימודים

לימודי שיווק ופרסום מתנהלים בארץ במסגרת אקדמית או במסגרת חוץ אקדמית. באקדמיה, ניתן ללמוד לתואר ראשון בשיווק שבו נלמדים לימודי שיווק ופרסום לצד קורסים אקדמיים נוספים שהם חלק מהדרישות לתואר. תואר ראשון יתאים לאלה שחשובה להם קבלת התואר האקדמי, לאנשים ששואפים לתפקידים בכירים או רוצים לאחר מכן ללמוד גם לימודי המשך גבוהים.

נושאי הלימוד במסגרת תכנית הלימודים לתואר ראשון כוללים את יסודות השיווק, מהותו של הפרסום, ערוצי תקשורת שונים וערוצי פרסום לסוגיהם. במהלך הלימודים מתעמקים בנושאים כגון תמהיל השיווק וכיצד מתכננים מערך של פרסום וקידום מכירות, יחסי ציבור והאופן שבו קובעים מטרות ויעדים לקמפיינים. קורסים חשובים נוספים הינם בתחום הדעת של התנהגות צרכנים, מחקרי שוק, שיווק דיגיטלי וניו מדיה. במידה ומדובר בלימודים לתואר ראשון בשיווק, נלמדים גם נושאים בניהול כללי, כלכלה, חשבונאות, סטטיסטיקה.

לימודי תעודה בתחום זה, שהם קצרים יותר ביחס לתואר, מתמקדים אך ורק בצד הפרקטי יישומי של שיווק, פרסום, יחסי ציבור וכדומה. לימודי תעודה בשיווק יתאימו בעיקר לבעלי עסקים או למנהלים שמבקשים הכשרה מסודרת, שאיננה אורכת זמן רב.

מסלולי לימוד בשיווק

באופן טבעי ישנם הבדלים בין מסלולי הלימוד השונים המובילים ל"תואר ראשון בשיווק" (כלומר לתואר ראשון עם התמחות בתחום זה), אולם ככלל כוללים הלימודים ידע תיאורטי וכלים מעשיים בנושאי הליבה של השיווק ובהם יצירת תוכניות שיווקיות, גיבוש אסטרטגיות עסקיות, ניתוח התנהגות צרכנים, פיתוח מיומנויות שכנוע ומכירה, ועוד.

סטודנטים הבוחרים לימודי שיווק זוכים בכלים בתחומים המשיקים לשיווק, ובהם כלכלה, סטטיסטיקה, פסיכולוגיה, התנהגות ארגונית, חשבונאות, מימון ועוד, וכן בהתמחויות ספציפיות בכל הקשור לשיווק: שיווק בערוצי מדיה חדשניים ובפרט האינטרנט והסלולר, מיתוג, ושיווק בהודו ובסין (שני שווקי ענק שלמי שמצליח לפצח אותם מובטחת הצלחה מרשימה). להלן דוגמאות למסלולי הלימודים ותחומי ההתמחות האפשריים:

  • מסלול שיווק ופרסום – התמחות פופולרית של שני תחומים המשתלבים זה בזה, כאשר שיווק כולל גם היבטים נרחבים מעבר למסעות פרסום ומודעות.
  • מסלול שיווק ומכירות – לימודים העוסקים גם בצד של ניהול משא ומתן ומכירות מול לקוחות שונים.
  • מסלול שיווק דיגיטלי – תחום הכולל גם שיווק באינטרנט במסגרתו מפתחים את ההיבט המתקדם, שכולל שימוש בכלים דיגיטליים ורשתות חברתיות ומובייל.
  • מסלול שיווק פנסיוני – מסלול המכשיר את סטודנט לקבלת תעודת משווק פנסיוני מורשה.

אפשרויות תעסוקה לבוגרים

עבור בוגרי לימודי שיווק ופרסום, בין אם לתואר ראשון ובין אם כקורס ולימודי תעודה, יש בנמצא אפשרויות תעסוקה רבות. למשל, ניתן להשתלב בחברות פרסום. ניתן לתפוס תפקידי מפתח בחברות לדוברות ויחסי ציבור. ניתן לעבוד במערכות של עיתונים ומגזינים וכמובן גם כאנשי מכירות בתפקידים בכירים. הלימודים הללו יתאימו גם לבעלי עסקים שרוצים לדעת כיצד לקדם את העסק וכן גם ליזמים שרוצים להקים עסק.

בנוסף, מדובר בלימודים שיתאימו גם למנהלים בתחום השיווק ואנשים הרוצים להשתלב בתפקידי ניהול ברמת הביניים או בתפקידים בכירים כגון סמנכ"ל שיווק ומכירות.

מוסדות ללימודי שיווק

פרסום ושיווק ניתן ללמוד במוסדות מובחרים לרבות אוניברסיטת תל אביב, מכללת רמת גן, המכללה למנהל וכן גם בקריה האקדמית אונו.

  • אוניברסיטת תל אביב – מסלול לתואר ראשון בניהול, עם התמחות מיוחדת של חדשנות בשיווק. תוכנית לימודים זאת, ניהול חדשנות בשיווק, מתמקדת בחידושים בתחום זה לסטודנטים המבקשים להשתלב בתפקידי שיווק וניהול בכירים.
  • מכללת רמת גן – מגוון קורסים בשיווק ובפרסום במסגרת תואר כללי או מנהל עסקים ויש גם אפשרות לקורס בתחום השיווק והפרסום במסגרת שאינה אקדמית.
  • המכללה למנהל – מסלול התמחות ברמה אקדמאית בשיווק ובפרסום, תוך שילוב תכנים מעולם השיווק הדיגיטלי (הלימודים במסגרת בית הספר למנהל עסקים). גם קורס מקצועי, לא אקדמי, מוצע במכללה למנהל (בנפרד מהמכללה האקדמית).
  • הקריה האקדמית אונו – לימודים לתואר אקדמי בפרסום עם דגש על תקשורת שיווקית. תוכנית הלימודים כוללת התנסות נרחבת כהכנה לקראת עולם העבודה. לימודי השיווק מוצעים בשתי דרכים, שתיהן במסגרת התמחות ספציפית כחלק מתואר ראשון במנהל עסקים. ההתמחות הראשונה אותה תוכלו לבחור היא שיווק, פרסום ודיגיטל, ואילו השנייה נקראת "שיווק וטכנולוגיות עסקיות". במסגרת ההתמחות הראשונה מקבלים הסטודנטים תעודת הסמכה רשמית של גוגל פרטנר, שכן כבר תוך כדי הלימודים הם מתנסים בעבודה מעשית בנקודות ההשקה בין שיווק לבין הדיגיטל. עוד מקנה התמחות זו תעודת הסמכה בינ"ל בתקשורת שיווקית (מרקום) מטעם ה- IAA (ארגון הפרסום הבינ"ל) וכן מתבצעת במסגרתה חונכות עסקית אמיתית, כשהסטודנטים נהנים מליווי צמוד של אנשי שיווק בכירים בחברות מובילות במשק. ההתמחות בשיווק וטכנולוגיות עסקיות היא תוכנית ייחודית, המתבצעת אף היא כאמור במסגרת לימודי תואר ראשון במנהל עסקים, במתכונת של לימודי ערב. התוכנית שמה דגש על איסוף מידע וחקר הרגלי צריכה וגלישה כבסיס לקבלת החלטות נכונה ולשיווק אפקטיבי, ובין הקורסים שהיא כוללת: כריית מידע עסקי, בינה שיווקית, מערכות ענן לניהול קשרי לקוחות ועוד.
  • המרכז האקדמי פרס – אופציה נוספת של לימודים בישראל המציעה תוכנית מתקדמת בשיווק במסגרת לימודי תואר ראשון (גם כן במנהל עסקים) היא המרכז האקדמי פרס שמשכנו ברחובות. במסגרת ההתמחות בשיווק יכולים תלמידי המרכז האקדמי פרס לבחור בקורסים דוגמת תקשורת שיווקית, חשיבה יצירתית בשיווק, מבוא לגלובליזציה, סוגיות נבחרות בעיצוב שיווקי, שיווק בספורט, שיווק ופרסום לצעירים ועוד, וכן פתוחה בפניהם האפשרות להתמחות בתחום השיווק גם במסגרת לימודי תואר שני במנהל עסקים במרכז האקדמי (וליהנות מקורסים דוגמת "אסטרטגיה קמעונאית וצינורות שיווק", "ניתוח סיפורי הצלחה בשיווק ופרסום" ועוד).
  • מכללת עמק יזרעאל – למי שמעוניין להתמחות בשיווק דווקא במסגרת לימודי תקשורת ולא מנהל עסקים מומלצת האופציה של מכללת עמק יזרעאל. במכללה האקדמית על שם מקס שטרן, שכפי שניתן להבין משמה שוכנת בעמק יזרעאל (ביציאה מעפולה לכיוון כפר תבור) וששכר הלימוד בה זהה לזה המשולם באוניברסיטאות, ניתן ללמוד לתואר ראשון בתקשורת – ולהתמחות (כמו גם להתנסות מעשית) בשיווק, דוברות ויחסי ציבור. במקביל משתתפים הסטודנטים בקורסים ובסדנאות בתחומים כמו פרסום, רדיו, טלוויזיה ואינטרנט כך שבסופם של לימודי תואר ראשון הם בעלי ידע וניסיון בכל הענפים השונים של התקשורת בכלל ושל השיווק בערוצי המדיה השונים בפרט.

checkמאשר קבלת הטבות, מבצעים ועדכונים בהתאם לתקנון האתר

לקבלת ייעוץ מהיר ובחינם: 072-2705671
או השאירו פרטים וקבלו ייעוץ
והכוונה למגוון מוסדות לימוד!



checkמאשר קבלת הטבות, מבצעים ועדכונים בהתאם לתקנון האתר

חיפוש לימודים
  • מכללת סמי שמעון
  • בית הספר הארצי להנדסאים
  • המרכז האקדמי שערי מדע ומשפט
  • אוניברסיטת אריאל
  • המרכז האקדמי פרס
  • מכללת ג'ון ברייס הדרכה
  • המרכז האקדמי למשפט ולעסקים
  • מכללת תל חי
  • מכללת בית ברל
  • מכללת כנרת
  • סמינר הקיבוצים
  • מכללת רמת גן